06 54 97 41 70 [email protected]

Evenementen Fotograaf

Dé fotograaf voor uw event. Topkwaliteit foto's die de sfeer van uw evenement perfect weergeven!
Portfolio EventfotografieScherpe Offerte Aanvragen

✅ De sfeer van uw event perfect vastgelegd

✅ Honderden events naar volle tevredenheid gefotografeerd

✅ Professioneel, flexibel en met oog voor detail en sfeer

✅ Ik ga voor topkwaliteit en 100% tevredenheid

De juiste beleving en sfeer moet je kunnen proeven!

Evenementen fotograferen is een vak apart! En dat heb ik door de jaren heen ook zeker ervaren.

Elke locatie en elk evenement is uniek. Daarom is een professionele fotograaf voor uw volgende event geen optie maar een must. Ik leg de sfeer vast met platen die jullie nog lang aan het evenement zullen laten herinneren! Een foto moet je bijna horen ademen en de sfeer moet je als het ware nog kunnen proeven. De juiste belichting en de correcte instellingen zijn ingrediënten voor de beste foto’s. De afbeeldingen kunnen later gebruikt worden voor uw social media , marketing kanalen en voor magazines! Want een foto moet je aan de hele wereld kunnen laten zien!
Maak dit, als dit past bij de uitingen, een onderdeel van de marketing! Zo haal je er nóg meer waarde uit.

Wat voor soort events fotografeer ik zoal?

✅ Congressen
✅ Ondertekensessies
✅ Meetings
✅ 
Bedrijfsfeesten
✅ Productlanceringen
✅ Boekpresentaties
✅ Open dagen

Kortom, alle mooie events die jullie als bedrijf organiseren en waar goed beeldmateriaal van nodig is!

 

(P.S. vanwege grote drukte in 2022 heb ik beperkte beschikbaarheid voor events. per maand heb ik een x aantal uur eventfotografie beschikbaar in mijn agenda, wees er op tijd bij!)

Evenementen fotograaf BLOG

Bekijk de blogs met enkele evenementen

Opening Heinekengebouw met burgemeester Aboutaleb

Opening Heinekengebouw met burgemeester Aboutaleb

Het Heineken gebouw in Rotterdam kent echt een hele rijke historie. Dit gebouw is gerenoveerd en heeft een nieuwe bestemming als bedrijfsverzamelgebouw, event-, vergader- en meetinglocatie. Een dergelijke opening wordt natuurlijk goed gevierd. Er waren veel...

Lees meer
Fotografie congres Mainport Rotterdam

Fotografie congres Mainport Rotterdam

Ik werd benaderd voor de fotografie van een congres in het Mainport hotel in Rotterdam. Dit is echt een toplocatie. Zowel het hotel als de omgeving is top. Het hotel is gelegen aan de voet van de Erasmusbrug en op loopafstand van het centrum. En in het hotel is er...

Lees meer
Fotografie boekpresentatie Fred van Leer

Fotografie boekpresentatie Fred van Leer

Evenementenlocatie Boompjes Rotterdam Het zal inmiddels, voor diegenen die de media een beetje volgen, wel opgevallen zijn dat Fred van Leer een boek heeft uitgebracht. Een boek vol tips en tricks met betrekking tot mode en styling. Ik werd door zijn uitgeverij...

Lees meer

Op onderstaande locaties ben ik onder andere geweest voor diverse (bedrijfs-)events, congressen, bedrijfsfeesten en meetings:

  • Amsterdome, Amsterdam
  • Beatrixtheater, Utrecht
  • Blijdorp, Rotterdam
  • Boompjes, Rotterdam
  • Broodfabriek, Rijswijk
  • Cruiseterminal, Rotterdam
  • Dekker, Zoetermeer
  • De Staver, Middelharnis
  • Drijvend Paviljoen, Rotterdam
  • Duinrell, Wassenaar
  • Euromast, Rotterdam
  • Energiehuis, Dordrecht
  • Eye , Amsterdam
  • Flint Theater, Amersfoort
  • Fokker Terminal, Den Haag
  • Fort st gertrudis, Geertruidenberg
  • Fun Forest, Rotterdam
  • Heinekengebouw, Rotterdam
  • Hilton, Den Haag
  • Intell Hotel, Rotterdam
  • Jaarbeurs, Utrecht
  • De Kuip, Rotterdam
  • Loef (Paviljoen), Haarlem
  • Maasstadziekenhuis, Rotterdam
  • De Machinist, Rotterdam
  • Mainport, Rotterdam
  • Naturalis, Leiden
  • Nhow Hotel, Rotterdam
  • Nieuwe Luxor, Rotterdam
  • Passenger terminal, Amsterdam

 

  • Pex, Den Haag
  • De Pier, Scheveningen
  • SS Rotterdam
  • Science park, Amsterdam
  • TU Delft
  • Theater de Vaillant, Den Haag
  • The Boathouse, Rotterdam
  • The Colour Kitchen, Zuilen
  • Van Nelle fabriek, Rotterdam
  • Westergasfabriek, Amsterdam
  • Winkel van Sinkel, Utrecht

De locaties waar ik kom zijn zeer divers. Hierboven een klein overzicht wat de diversiteit aangeeft.
Naast al deze mooie locaties heb ik ook nog op vele andere locaties gefotografeerd, waaronder ook veel ‘in-house’ events bij bedrijven.

Nieuwe opening of jaarlijks terugkerend event?

 

De juiste evenementenfotograaf voor uw succes:

Over elk evenement zou je nog lang na willen praten. En dan is het nodig dat de foto die je dan ziet daar ook de juiste impressie van kan geven. Zo fotografeer ik regelmatig evenementen die jaarlijks terugkeren maar ook eenmalige evenementen zoals seminars, congressen, festivals en jubilea. Uw jaarlijkse relatie event hoort daar overigens ook gewoon bij.

De foto’s zijn ook ideaal als materiaal voor uw online aanwezigheid zoals social media (Facebook, Instagram en ook LinkedIn), maar ook voor uw foto album of fotocollage aan de wand. Grote evenementen met speciale artiesten zullen naderhand op deze manier nog veel langer in het geheugen van uw relaties voortbestaan.

Een waar specialisme voor een evenementenfotograaf!

Een bruiloft fotograferen, in een fotostudio of het fotograferen van een evenement zijn totaal verschillende specialisaties. Bij de een hoef je maar 10 vierkante meter in de gaten te houden, en bij de ander fotoshoot moet je wel tientallen meters afleggen voor je de volgende foto vanaf de juiste hoek kan schieten.

Het komt dan echt weer op professionalisme aan, de juiste hoek, de juiste expressie, correcte belichting, flitsen of niet flitsen, wanneer komt de volgende gast.

Welke gasten zijn het belangrijkst, welke momenten mag ik niet missen. Er komt dus echt heel veel bij kijken.

Maar alleen die ijver, ervaring en dat doorzettingsvermogen resulteert uiteraard in de best beelden met de beste sfeerimpressie.

Want wees nu eens eerlijk, voor minder zou je het toch niet doen?

 

Waarde van eventfotografie

Eventfotografie is zeer zeer waardevol! Je kunt hier marketingtechnisch zoveel mee doen.
Vooral omdat er heel veel gebeurt, veel activiteit is en er vaak veel aanwezigen zijn kun je hier heel veel uithalen.

Ik creeer de waarde, de opdrachtgever haalt de waarde eruit!
De waarde zit hem in het aantal en de diversiteit aan foto’s, vaak zit ik op een dergelijk hoge diversiteit aan foto’s dat je er echt alle kanten mee op kunt.
Als opdrachtgever en organisator moet je dit uiteraard wel zien en de personen in dienst hebben die weten wat ze er mee kunnen. Een goede marketeer of communicatie professional weet echt wel raad met de foto’s.

Een aantal voorbeelden:

  • Gebruik in blogberichten (echt meerdere, niet alleen over het event zelf). Je kunt veel foto’s die ik schiet ook in andere blogs gebruiken. Staat er een medewerker of iemand van het management mooi op? Dit kun je altijd gebruiken bij een artikel waar hij/zij benoemt wordt
  • Email marketing, benoem je event. Gebruik foto’s ter illustratie
  • Linkedin posts (ook meerdere posts) over het event, maar ook bij aankondiging van nieuwe events. Bij benoeming van jullie partners etc
  • Vulling van website. ik schiet ook vaak details die hier goed voor gebruikt kunnen worden (logo’s, aankleding event, overzichtsfoto’s etc)
  • ‘Relatiegeschenk’. Staat er een realatie van jullie mooi op een van de foto’s? Mail deze en je hebt gelijk een leuk presentje en aandenken aan het event
  • Maak een mooi koffietafelboek en leg dit neer bij de receptie. Of stuur deze aan jullie realties.
  • etc etc etc

Je zier, er zijn tal van toepassingen om nóg meer waarde uit de foto’s te halen.

Ik creeer de waarde, de klant haalt deze er uit!

 

Werkwijze eventfotograaf

Tijdens events ben ik aanwezig, maar beweeg mij onopvallend. Ik ben aanwezig en op de voorgrond wanneer het moet en op de achtergrond als het kan. Zo sta ik tussen het publiek, waar het gebeurt. En ik klim op het podium om daar de mooie momenten te schieten op het moment dat dit nodig is.

Ik let op de mooie en spontane momenten, de interacties tussen deelnemers. Ook schiet ik mooie beelden van sprekers die naderhand goed gebruikt kunnen worden.

Ik fotografeer altijd met 2 camera’s, zodat ik én overzichten kan schieten én in kan zoomen als het nodig is. Zo kan ik ook snel schakelen bij snel wisselende momenten. Ik werk met meerdere flitsers om een juiste belichting te krijgen. De beelden bevatten de juiste sfeer, veel kleur (mits aanwezig op de locatie).

Mijn stijl is helder, fris en kleurvol. Modern en eigentijds met oog voor detail, mooie momenten en overzicht.

En dit wil ik ook van jullie event schieten!

Tarieven evenementenfotografie

Mijn tarieven zijn gebaseerd een aantal peilers. Op kwaliteit, waarde van de fotografie en waarde van mijn tijdsinvestering.

Bij de tarieven voor evenementenfotografie wordt vaak gerekend met de aanwezige (oftewel gefotografeerde) uren.
Dit is een faire manier waarop je het tarief kunt baseren. Maar let wel: eventfotografie is een zeer arbeidsintensieve fotografievorm. Voor 1 uur fotografie staat minimaal 1 a 2 uur aan extra werk. Denk hierbij aan inladen en verwerking van de foto’s, uitzoeken, editing, afleveren en reistijd.

Dan heb je nog de communicatie rond een event, voorbereidingen, doornemen van de briefing.
Zelf ben ik ook altijd ruim voortijds aanwezig bij een evenement. Om de klant nog even te kunnen spreken, bijzonderheden door te spreken, de locatie te checken en de laatste puntjes op de i te zetten.

Ben jij dus op zoek naar een fotograaf voor jullie event? Houdt hier dan rekening mee. Een tarief onder de 100,- zal je dus bij een professional nooit tegenkomen.

Waarom niet? Check hieronder even een korte berekening van de tijdsinvestering van een event van 3 uur (dit is een redelijk ‘kort’ event qua tijdsduur). Gemiddels schiet ik events van 5-8 uur.

Ik ga hier even uit van een event in Rotterdam met een tijdsduur van 15:00 – 18:00u (bijvoorbeeld een opening, borrel, netwerkevent etc).
Gemakshalve ga ik er vanuit dat ik op deze dag geen andere opdrachten heb en ik vanuit Rotterdam zelf reis.

Bij een aanvangstijd van 15:00u:
14:00u rijd ik weg, houd rekening met 30 minuten reistijd (in de stad ben je dat al snel kwijt, zeker ook ivm parkeren etc)
14:30u streeftijd om aanwezig te zijn
15:00 – 18:00u fotografie
18:30u rijd ik weer weg (rekening houdend met wat uitloop, opruimen apparatuur etc)
19:00u ben ik weer ’thuis’ (in de spits haal je dit zelden, maar we blijven optimistisch)

Bovenstaande komt neer op 5 uur tijdsinvestering. Tijd die ik sowieso kwijt ben. In deze tijd kan ik geen andere opdrachten doen en kan ik nieuwe opdrachten mislopen, doordat ik niet bereikbaar ben (dit zit niet in het tarief doorberekend).
Maar ik maak het dagelijks mee dat ik nieuwe opdrachten mis, doordat ik niet bereikbaar ben ivm een opdracht die ik aan het uitvoeren ben.

En nu volgt er nog meer werk. Al het nawerk wat er aan een event vast zit.

Het nawerk bestaat uit het volgende:

  • Inladen / Back-Up van de foto’s
  • Verwerken / uitzoeken foto’s
  • Nabewerking foto’s (1 uur event fotografie vergt in ieder geval 1 uur aan selectie/nabewerking)
  • Aflevering van de foto’s
  • Andere extra werkzaamheden zoals previews uitzoeken en versturen.

Bovenstaande zit dan op een uur of 3 nawerk.

Dan is de tijdsinvestering van een event van 3 uur fotografie in mijn agenda in totaal rond de 8 uur.

Dan zijn er nog de kosten:

  • Reiskosten
  • Parkeerkosten
  • Afschrijving apparatuur (bij eventfotografie ‘slijt’ gear meer, omdat er beduidend meer foto’s gemaakt worden dan bij bedrijfs- en portretfotografie)
  • Afschrijving en andere zaken
  • Back-Up ruimte online
  • etc etc

Zoals je hierboven ziet ben ik vrij transparant. Ik probeer niet de goedkoopste te zijn, maar reken een tarief wat voor zowel mijzelf als de opdrachtgever eerlijk is.
Hierdoor heb ik een levensvatbare business waar ik nog jaren mee door kan.

Zijn er fotografen die hier minder voor vragen? Allicht! Gaan ze de diverse uitdagende tijden, zoals die nu het geval zijn, aankunnen en toekomstbestendig zijn? Twijfelachtig denk ik.

Ga dus voor een professional. Ik ben jullie graag van dienst.
Heeft u een fijne, rendabele business? Dan schrikt u echt niet van mijn tarieven!

Ook is fotografie een kostenpost, belasting aftrekbaar en je betaalt netto dus ook veel minder dan het geoffreerde tarief.
(aan de andere kant betaal ik een flinke som belasting, dus mijn daadwerkelijke opbrengsten zijn een stuk minder 😉 )

Professionele Evenementen Fotograaf Voor Uw Zakelijke Activiteiten!

 Aangenaam, ik ben Jasper Hof! Ik ben fulltime professioneel fotograaf en gevestigd in Rotterdam.

Bent u niet in de randstad gevestigd maar ergens anders zoals in Noord Brabant, Utrecht of Zeeland? Geen probleem!

Ik heb een grote passie voor fotografie en beeld, hierdoor kan ik mijn enthousiasme goed kwijt in de beelden die ik maak. Als evenementenfotograaf streef ik naar een hoge kwaliteit fotografie, meedenkend met de klant zodat uw evenement perfect tot zijn recht komt in uw foto’s.

Ik fotografeer zakelijke portretten en allround bedrijfsreportages. En daarbij treed ik vaak op als evenementenfotograaf en congres fotograaf.

Enkele kernwoorden zijn: Kwaliteitsbewust, gepassioneerd en sociaal! Altijd zin om te sparren over fotografie en het maken van mooie beelden. 

Ja, ik wil een scherpe offerte!

Vul formulier in om informatie/offerte aan te vragen

"*" geeft vereiste velden aan